Jasnovidec dnes ztuhl: Nedávno vydal předpověď, která tady nebyla už 20 let. A splnila se
Co kdybychom vám řekli, že vaše televize brzy rozpozná vaši náladu a nabídne vám obsah přesně na míru, ještě než na něj pomyslíte? Zní to jako sen, nebo spíš jako horor z budoucnosti? Právě takovou vizi měl proslulý jasnovidec. A nutno podotknout, že mu při tom ztuhl úsměv na rtech.
Slyšíte to tiché šumění ve vzduchu? Není to jen vítr nebo sousedovic pračka během ždímání. To je šepot budoucnosti, který se právě přehnal světem televizní zábavy a zanechal za sebou jednoho známého, respektovaného, a teď už zřejmě i lehce otřeseného, věštce s bradou až u podlahy.
Pan T. V. Vision (jméno změněno, abychom ho ochránili před nájezdy davů hledajících instantní předpovědi výsledků Ligy mistrů), proslulý prorok, právě světu sdělil vizi tak monumentální, že jí prvně ani sám nevěřil.
Vítejte ve svém vlastním matrixu
Předpověď, která dnes otřásla médii, se netýká konce světa ani apokalypsy, kdepak. Jasnovidec prý viděl obrazovky, které už nejsou jen pasivními přijímači, ale inteligentními branami do personalizovaných, interaktivních světů.
Čeká nás tedy v blízké budoucnosti televizor, který zná naše nejniternější touhy, rozumí naší náladě, a dokonce předvídá, co budeme chtít sledovat, ještě než na to sami pomyslíte? Podle T. V. Visiona je to blíže, než si myslíme.
Vaše televize ví, co chcete (ještě dřív než vy)
Doby, kdy streamovací služby jako Netflix určovaly, co budete sledovat, se chýlí ke konci. Přichází naprostá personalizace a interaktivita. Vaše televize se stane vaším osobním doporučovacím expertem. Bude přesně vědět, jestli po práci toužíte po relaxačním dokumentu o koťátkách z Japonska, nebo vaše děti potřebují vzdělávací pořad.

Už žádné nekonečné proklikávání nabídek, vaše obrazovka vám nabídne to pravé, aniž byste museli hnout prstem. A dokonce vás upozorní na pořad, který byste si přáli vidět, i když o něm ještě ani nevíte, že existuje.
Co přesně nás čeká a nemine?
Zapomeňte na jednoduché operační systémy ve vašich chytrých televizorech. Přichází nová generace, která bude umět učit se z vašich návyků, nálad a možná i z výrazů vaší tváře. Obsah už nebude pevně daný. Vize hovoří o dynamickém obsahu, který se přizpůsobuje. Můžete si to představit jako pořad kde máte možnost vybrat si, jak se děj bude vyvíjet, nebo sportovní přenos, kde si sami zvolíte úhel kamery, statistiky, které se vám zobrazí, a komentátora, který vám sedí nejvíce.
Dokonce se mluví o AI generovaném obsahu, který bude šitý na míru vašim specifickým zájmům. Pro fanoušky „Hry o trůny“, kteří se nikdy nesmířili s koncem, by to mohlo znamenat vlastní, alternativní verze. Také se součástí televizí stanou reklamy, které budete chtít vidět. Visionova vize hovoří o reklamě tak dokonalé, že ji nebudete vnímat jako obtěžující přerušení, ale jako relevantní doplněk.

Hranice mezi televizí, sociálními sítěmi a hrami se budou kompletně stírat. Virtuální koncerty, interaktivní vyprávění příběhů v Metaverse nebo možnost chatovat s přáteli o seriálu, který právě sledujete, přímo na obrazovce, to vše má být standard.
Budoucnost klepe na dveře
A kdy to všechno začne? Podle Visiona se první náznaky této velké změny objeví už v nejbližších měsících, naplno to pak propukne v průběhu let 2025 a 2026. Proč? Protože výrobci televizí, streamovací služby i tvůrci obsahu si konečně uvědomují, že divák už nechce jen pasivně zírat na obrazovku. Chce být aktivní, vybírat si a cítit, že ho televize zapojuje.
Televize, jak ji známe, prochází proměnou. Z jejího popela nevstává, ale spíš se vyvíjí něco nového, něco chytřejšího, osobnějšího a daleko interaktivnějšího. Končí éra, kdy jsme se museli podřizovat televiznímu programu. Místo toho se blíží doba, kdy se program podřídí nám. A pokud má T. V. Vision pravdu, stojíme teď na prahu největší revoluce v televizní zábavě za posledních dvacet let.