Dcerou Konvalinkové a Kaisera je krásná herečka. Z obou rodičů má to nejlepší. Proč ji režiséři neobsazují, zůstává záhadou
Herectví nelze považovat jen za povolání. Je to vlastně i způsob života, obzvláště, když se dva herci spojí nejen na jevišti či před kamerou, ale i v životě. To pak i do rodiny proniká svět plný scénářů, zkoušek a premiér. A když se do herecké rodiny narodí dítě, lze očekávat, že se vydá ve šlépějích rodičů nebo se dá na nějaký příbuzný umělecký obor. Tak jako u krásné Karolíny Kaiserové.
Jednak totiž může mít vrozené vlohy po rodičích a za druhé v takovém domově není zapotřebí umění vyučovat, tam se přímo žije. Takže, nestanou-li se tyto děti z uměleckých rodin přímo herci, stávají se z nich režiséři, scénáristé, zpěváci a hudebníci či výtvarníci. Umělecký svět je totiž pro tyto děti známý, inspirativní a dostupný. Vždyť vyrůstají v prostředí, kde zjišťují, že umění nemusí být jen snem, ale dosažitelnou skutečností. Někdy se tedy z dětí herců stávají pokračovatelé rodinné tradice a občas se stane, že předčí své slavné rodiče.
Každé pravidlo mívá svou výjimku
Samozřejmě, že to tak není vždycky. Jedno z dětí hereckých rodičů se třeba dá na divadlo a druhé se stane veterinářem. Nebo IT specialistou. I děti z uměleckých rodin se vydávají do světa vědy, pedagogiky, podnikání. Jejich srdce zkrátka touží po jiném než uměleckém rytmu. Herectví totiž není osud, ale možnost. I když složitá: postavit se před publikum znamená určitou dávku odvahy, stejně těžké však bývá vydat se jinou cestou, když jsou rodiče herci.
Rodina plná talentu i bouřlivých emocí
Kdysi dávno se na umělecké scéně potkali dva: Naďa Konvalinková a Oldřich Kaiser. Ona jemná a laskavá a s komediálním talentem. On charismatický, výstřední, s talentem jak pro absurdní humor, tak i pro hluboké drama. Jejich vztah byl od počátku stejně intenzivní jako jejich herectví. Byl plný lásky, ale i všelijakých bouří, takže se vztah po více než dvaceti letech rozpadl a manželé se rozvedli.

Geny, prostředí nebo volba
Nicméně z jejich lásky přišla v roce 1983 na svět dcera Karolína Kaiserová. A protože byla světem filmu a divadla obklopená už od kolébky, není divu, že se rozhodla pro studium na Pražské konzervatoři. Její cesta životem však nebyla jednoduchá. Karolína, po tátovi povahou rebelka a bohémka, neodolala démonu, jemuž se říká alkohol, a proto byla ze školy těsně před maturitou vyloučena. Naďa ji nakonec musela přivést i do protialkoholické léčebny, neboť trpí-li dítě, trpí i rodiče. Nepomohly ani geny, ani prostředí; problém Karolíny byla nesprávná volba.
Navzdory veškerým těžkostem se Karolína nevzdala a o svůj život zabojovala. Dostala se k herectví a objevila se v několika filmech i divadelních inscenacích. Jmenujme za všechny třeba: Duše jako kaviár, Non Plus Ultras, Dešťová víla; ve Vánočním příběhu si dokonce zahrála po boku svého otce. Na divadelních prknech se občas objeví v divadlech Ungelt, U Hasičů či v Branickém divadle.
Karolína Kaiserová sice zdědila po rodičích talent, ale o svou uměleckou cestu musela tvrdě zabojovat. Prala se s nálepkou protekční dítě, ale i s vlastními démony. Dnes už žije poměrně klidněji a snaží se v herectví dokázat, že není jen odrazem svých rodičů, ale že má talent, vlastní osobnost a umí vyvinout značné úsilí. V současnosti je její umělecká kariéra slabší, zato ale její příběh je silný. Je o hledání vlastní cesty životem, o boji s démony a o snaze vymanit se ze stínu slavných rodičů.

Rodina Kaiserových se zapsala do české kultury
Naďa Konvalinková, v mládí půvabná dívenka, která hrála laskavé i naivní role. Vypracovala se v jednu z nejvýraznějších českých hereček. Dnes, když už překročila sedmdesátku, se objevuje v rolích laskavých a moudrých žen. Stále je aktivní i v rozhlase a dabingu. Naďa je patronkou nadačního fondu Rozum a cit.
Oldřich Kaiser byl a možná stále je bouřlivák s duší básníka. Divoký, nevyzpytatelný, fascinující. Vystudoval brněnskou konzervatoř i DAMU v Praze. O jeho uměleckých kvalitách nemůže mít pochyby vůbec nikdo. Za filmové role získal několik Českých lvů. Přestože je jeho život poznamenán bohémským stylem, problémy s alkoholem i zdravotními komplikacemi, stále je jedním z nejoriginálnějších českých herců.
Zdroje: Dotyk, Expres, ReadZone