Když hrála vedle Hrušínského, celé natáčení probrečela. Pomoct jí tenkrát nedokázala ani vlastní matka
Být hercem znamená žít takříkajíc dvojí život. Na obrazovkách člověk často zpodobňuje nepřemožitelnou a neoblomnou postavu, ale po vypnutí kamer se mnohdy ukáže, že trpí. Filmařina je zkrátka řehole a často se stává, že proces natáčení je pro herce vysoce náročný. Tím spíš to platí, když je herec či herečka ještě velmi mladý člověk bez zkušeností. Natáčení se pak kolikrát promění v noční můru, kdy tečou i slzy.
Být hercem neznamená jen užívat si záře reflektorů a pozornost novinářů, fanoušků a fanynek. Mnohdy to znamená přinutit se jít proti sobě samému a dělat věci, které jsou člověku vyloženě nepohodlné. Své by o tom mohla povědět oblíbená česká herečka, která svoji premiéru zažila ještě během studií na konzervatoři. Mladá a křehká dívka tehdy natáčení protrpěla, ale pomohla tak dát vzniknout snímku, na který se s oblibou podíváme i dnes.
Herečku si můžeme užívat v televizi stále
Veronika Jeníková je česká herečka, která se narodila v Praze 4. června roku 1964. Herectví ji táhlo již od útlého věku, a tak se bez váhání rozhodla pro studium hudebně-dramatického oboru na Státní konzervatoři v Praze. Studium absolvovala v roce 1984 a k úspěšné kariéře měla tou dobou již našlápnuto. Již během druhého ročníku ji totiž obsadil režisér Karel Kachyňa do hlavní dívčí role v oblíbeném snímku Pozor, vizita!
Po ukončení studií získala své první herecké angažmá v kladenském divadle a od roku 1987 působila v Městských divadlech pražských. Po dvaceti letech však tuto instituci opustila a začala se hraní věnovat na volné noze, kdy zároveň působí v Divadle na Jezerce a s Divadelní společností Háta.
Z obrazovek si ji můžeme pamatovat například i z filmů Zdivočelá země, Rozpuštěný a vypuštěný, či Bony a klid 2. V současné době je z televizních obrazovek nejvíce známá díky své roli Vendulky v oblíbeném seriálu Ordinace v růžové zahradě.

Hořká tragikomedie
Pro Veroniku Jeníkovou byla její herecká kariéra nastartována již velmi brzy a to v době, kdy se nacházela teprve ve druhém ročníku svých studií na konzervatoři. Karel Kachyňa ji tehdy obsadil ve zmíněném snímku Pozor, vizita! Jedná se o hořkou, psychologickou tragikomedii z roku 1981. Snímek se odehrává v roce 1960 na infekčním oddělení jisté nemocnice.
Ve snímku se objevuje postava starého tuláka Prepsla, kterého brilantně ztvárnil Rudolf Hrušínský. Pro jeho postavu byl primární volbou Vladimír Menšík, ale režisér se nakonec rozhodl pro obsazení Hrušínského, mimo jiné i z důvodu, že se mu jako tragikomický herec zdál více vyhovující. Starý Prepsl v podání Hrušínského je dominantní postavou příběhu, tulák bez rodiny, který se vyznačuje velmi specifickou osobní etikou.
Ve filmu se nejdříve nedokáže vypořádat s nemocniční izolací a několikrát se pokusí o útěk, ale následně se mu podaří začít navazovat přátelské vztahy nejen s dalšími pacienty, ale i s personálem nemocnice. Snímek se zabývá tématikou smyslu života a vypořádáním se s nově nabytou situací, které člověk musí přizpůsobit své vnitřní nastavení. I z tohoto důvodu se dodnes jedná o vysoce uznávaný film.
Svoji velkou premiéru proplakala
Pro Veroniku Jeníkovou byla její první filmová premiéra velmi silnou skutečností. Svojí roli v tom jistě hrálo i to, že jí v té době bylo pouhých sedmnáct let. Největší těžkostí pro ni však byla skutečnost, že se v jedné z filmových scén musí objevit úplně nahá. Bylo to něco, čemu se za každou cenu snažila vyhnout a vedlo to u ní často k slzám.
V jeden moment se dokonce snažila předstírat, že je nemocná, aby na natáčení nemusela. Prosila navíc svoji matku, aby se u režiséra přimluvila a on ji k tomu nenutil. Ta za ním skutečně dvakrát šla, ale snaha to byla marná a režisér trval na svém. Nakonec se uvolil, že tato scéna bude natočena až jako úplně poslední, aby měla herečka čas na mentální přípravu.
Ačkoliv to byla zkušenost velmi těžká a v té době pravděpodobně traumatizující, dnes na ni Veronika Jeníková vzpomíná s úsměvem. Složitá zkušenost byla zároveň startem její zářné kariéry, ze které může těžit dodnes. Otázkou však zůstává, jestli by případná absence této scény způsobila, že by se její kariéra ubírala úplně jiným směrem.
zdroje: cs.wikipedia.org, csfd.cz, ahaonline.cz