Kvíz: Otázka číslo 1 je tak těžká, že se nad ní Češi hrbí i 5 minut. Troufnete si vůbec?
Televize je královnou zábavy nejen pro dříve narozené. Navzdory vymoženostem moderní doby je velice oblíbená i u mladých lidí. Podle Asociace televizních organizací (ATO) tráví Češi v průměru téměř čtyři hodiny denně u televizních obrazovek. Náš kvíz ukáže, zda patříte mezi televizní nadšence.
Televizní obrazovka má pro mnohé lidi stále své kouzlo. Televize má své místo v 88 % domácností, přičemž stále narůstá počet domácností, které mají chytrý televizor připojený k internetu. Důvodem je schopnost televize přizpůsobit se divákům bez ohledu na jejich věk a zájmy.
Čím umí televize zaujmout
V nabídce televizních stanic je široká škála programů, které umí oslovit všechny kategorie publika i diváky s různými zájmy. Nechybí zpravodajství, analýzy událostí, reportáže, dokumenty, seriály, filmy, pohádky, reality show ani živé přenosy. Jedná se obvykle o sportovní zápasy, politické debaty a slavnostní události, které mohou diváci sledovat v reálném čase.

Televize se umí přizpůsobit
Sledování televize nabízí nejen relaxaci, pobavení a poučení. Diváci sdílejí své zážitky ze sledování televizních pořadů, diskutují, komentují. Televize se přizpůsobuje divákům nejen skladbou programu. Rovněž pružně reaguje na nové technologické trendy, například integrace internetu do televizního prostředí, platformy HbbTV nebo rozšiřování Smart TV aplikací.
Možnost kdykoli sledovat oblíbený pořad
Dříve byli televizní diváci odkázáni na to, co jim kdy nabídla dramaturgie jednoho ze dvou televizních programů, které byly k dispozici. V současné době jim televize nabízí možnost sledovat jejich oblíbené pořady v době, kdy na ně mají čas. Jedná se nejen o TimeShift, tedy možnost sledovat oblíbený pořad s časovým odstupem. Velkou oblibu má také využívání archivu pořadů.

Obtěžující reklamy
Sledujete svůj oblíbený film nebo seriál, právě přichází okamžik plný napětí a najednou do toho vpadne blok otravných reklam. To člověka notně rozladí. Nelze se divit, že ho mnozí diváci přeskakují. To je však možné pouze u odložené sledovanosti, tedy pokud si diváci přehrají svůj oblíbený pořad jindy, než ho televize vysílá v reálném čase. U sledování pořadů v reálném čase nezbývá než vypnout zvuk a přečkat dobu, po kterou běží reklamní blok.
Zdroj: idnes.cz, cnn.iprima.cz, csfd.cz