Kvíz retro reklamních sloganů, ve kterém se Češi vždy zhroutí zoufalstvím. Chleba se láme už u 3. otázky
Devadesátá léta byla dobou, kdy se na českých obrazovkách objevily reklamy, které se navždy zapsaly do naší paměti. Byly vtipné, někdy i trochu naivní, ale vždycky chytlavé. Ať už šlo o limonádu, pivo nebo sladkost, slogany z televizních spotů se šířily rychleji než drby po škole. Často jsme je citovali mezi kamarády i doma. A některé z nich přežily dodnes. Zapojte se do kvízu, u kterého se Češi pravidelně hroutí, chleba se totiž začíná lámat už u otázky číslo 3.
Reklamy tehdy působily jako vstupenka do „nového světa“, kde měly ostrý humor i odvážné narážky své pevné místo. Ikonická věta „Když ji miluješ, není co řešit“ nebo legendární „I muži mají své dny“ jsou důkazem, že jednoduchá sdělení měla obrovský vliv. Některé spoty by dnes už jistě neprošly, protože v dnešních očích působí asi příliš odvážně, někdy dokonce až drze, ale právě to jim dodává kouzlo devadesátek.

Reklamy, co by dnes neprošly, ale těžko se na ně zapomíná
Podle expertů se slogan stává takovým malým „heslem do paměti“. Krátká a chytlavá věta má schopnost přenést celou značku do jediné emoce. Proto si i po třiceti letech pamatujeme slova, která jsme kdysi slyšeli jen v reklamních blocích, třeba u večerního filmu nebo během nedělní pohádky. Slogany dokázaly vytvořit společnou řeč celé generace. Devadesátky byly opravdu divokou dobou, dnes by třeba už asi neprošla ani reklama, v níž holčička hodí na přechodu panenku pod auto, aby získala oplatku se sloganem „Když musíš, tak musíš!“, a stejně tak ani slavný spot na barvu AntiRezin s hláškou „Maminko, až to budu natírat příště, vy už tady nebudete!“. Oba příklady ukazují, jak odvážně tehdejší reklama pracovala s humorem i nadsázkou a proč si je dodnes pamatujeme.

Vyzkoušejte se!
V následujícím kvízu zjistíte, kolik sloganů z 90. let máte stále v hlavě. Pokud dosáhnete 8 a více správných odpovědí, jste král devadesátek. 5-7 znamená, že jste pamětník, ale pár věcí vám uniklo. A méně než 5? To už je důvod zavzpomínat a pustit si pár starých spotů na YouTube.
Zdroje: wikiknihovna.cz, prozeny.cz, refresher.cz