Láďa Hruška má sbaleno. Mistr levných receptů se stěhuje a jeho nová destinace vám vyrazí dech
Jsme národ, který si odjakživa zakládá na vynalézavosti, šikovnosti a praktickém přístupu k životu. A to ať jde o zahradu, výrobu dekorací, opravy nábytku nebo další druhy kutilství. Všichni známe „zlaté české ručičky.“ Za socialismu to bylo nezbytně nutné, protože to, co si člověk neudělal sám, neměl. Typickém českým kutilem je i Láďa Hruška.
Naše tvořivá energie přechází i do zájmu diváků o pořady zaměřené na vaření, kutilství a DIY projekty (udělej si sám). Televize je po desetiletí nejen nositelem informací a zábavy, ale také je pro nás zdrojem inspirace, a to i díky kutilským pořadům. Připomeňme si pořady Polopatě, Rady ptáka Loskutáka, Vychytávky Ládi Hrušky. Jejich sledovanost dokazuje, že český divák oceňuje praktické rady, dobré tipy a chytré nápady. A do pořadů se diváci i zapojují: zkoušejí návody a sdílejí vlastní vychytávky.
Sousedovic Toníček nemá žádný koníček
Před lety byl v tomto směru zcela zásadní pořad Receptář. A ten se stal televizním fenoménem, který učil Čechy tvořit a kutit. Jeho moderátor PhDr. Přemek Podlaha byl po dlouhé roky neodmyslitelnou tváří celého pořadu. Nabízel širokou škálu rad a tipů v oblasti pěstování rostlin, celkové péče o zahradu, zpracování úrody, kutilství, chovu domácích zvířat. Do pořadu si také zval odborníky z různých oborů, které diváky zajímaly.
Receptář byl velice oblíbený, neboť v době, kdy nebyl internet a téměř žádné hobby magazíny, byl praktickým zdrojem informací. A to ještě poměrně zábavnou formou. Přemek Podlaha se stal symbolem českého kutilství. Pořad Receptář inspiroval vznik knih, kalendářů, časopisů i rozhlasové verze. Dnes už se Receptář v původní podobě nevysílá, ale jeho duch žije dál – v nových hobby pořadech, knihách, na specializovaných webech.
Od Receptáře k Vychytávkám
Na odkaz Přemka Podlahy v určitém smyslu navázal Láďa Hruška se svým pořadem Vychytávky Ládi Hrušky. Ten kombinuje kutilství, vaření, zahradničení a lidovou tvořivost. A na TV Prima běží už od roku 2015, a to není málo. Přináší totiž přesně to, co lidé milovali na Receptáři.

Kdo je vlastně Láďa Hruška? Televizní reportér, který se narodil v roce 1978. Vystudoval učitelství pro základní školy se zaměřením na chemii a biologii na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové. Ale cítil se víc jako reportér. A také se tak dlouho uplatňoval. Až později se začal zabývat stravováním a výživou. V roce 2014 vydal kuchařku se snadnými a levnými recepty. Jeho cílem bylo naučit čtenáře zpracovat v kuchyni téměř všechno. A rychle. Přestože jeho recepty mnozí odborníci na výživu kritizovali, jeho knih se prodalo kolem 400 tisíc výtisků. Což je víc, než se u nás prodalo třeba Harryho Pottera.
Z ubytovny do zámečku a zpět
Ladislav Hruška však není činorodý jen v pracovní oblasti. I v soukromí se pustil do náročné aktivity. Ve svém rodišti si pořídil ruinu zámečku, kterou měl v úmyslu zrekonstruovat a nastěhovat se tam s rodiči a s rodinou svého bratra. Plán byl odvážný, ale jak uvádí Blesk, nakonec se Hruška letos na jaře rozhodl nemovitost prodat. Dokončit náročné dílo nebylo v jeho silách. A tak se nestěhuje. Zůstává ve svém pražském bytě, který developer zrekonstruoval z bývalé ubytovny.

Aktuálně Láďa balí kufry
Nové aktivity a spolupráce? Ty tu samozřejmě jsou. Jestlipak jste slyšeli o českém řetězci prodejen Hruška? Spíše je znají obyvatelé Moravy, v Čechách jejich prodejny nesly doposud název Flop Top. Ale i ty budou nyní na brand Hruška přejmenovány. Proměnu značky Hruška, která přichází s novým modernizovaným logem a claimem „Dobré jídlo, dobrý den“, podpoří i nová televizní kampaň. A co myslíte, kdo se stane tváří tohoto řetězce? Ke spolupráci samozřejmě přizvali Láďu. Ten aktuálně „balí kufry“ a z televize Prima se stěhuje do reklamního prostředí sítě Hruška.
Kampaň začala 31. 8. 2025. Hruška se objeví v 16 podzimních sponzorských vzkazech, které poběží až do Vánoc 2025 u pořadu Vychytávky Ládi Hrušky. Lucie Průšová, marketingová ředitelka sítí Hruška, uvádí: „Spojení Hrušky s Láďou Hruškou je přirozené a autentické. Láďa vtipným a chytrým způsobem radí svým divákům, jak rychle a kvalitně uvařit. To se spojuje i s naším řetězcem, který se soustředí právě na rychlé, lokální a kvalitní nákupy.“
Zdroje: Mediaguru, Blesk, MagazínAktuálně