Měla skončit na ulici, místo toho přepsala historii. Kočka zastínila ve filmu s 3 Oscary i hlavního herce
Hvězdně obsazený hollywoodský film s rozpočtem 6,5 milionu dolarů. A přesto ho dokázala změnit jedna jediná kočka. Zní to jako příběh přitažený za vlasy, ale opravdu se to stalo. Čekali bychom, že u takových filmů budou scénáře propracované do detailu a že je nic nezmění, ani kdyby z nebe začaly padat trakaře. Ale to jsme se spletli. Tento film je toho velkým příkladem. Kočce se podařilo zastínit i hlavního herce.
Většina velkých a známých filmů si svou slávu zasloužily díky scénám, které se nám dokázaly naprosto vrýt do paměti. Tím, jak jsou zpracované a jak na nás působí, si myslíme, že všechno bylo poctivě naplánované a zakomponované do scénáře. Za vznikem takových filmů totiž stojí velká profesionální studia, která musí mít všechno tip ťop a není prostor pro improvizaci. Nebo ne? Tento film z roku 1972 je skvělým případem toho, že to tak úplně není.
Velkofilm měl promyšlený scénář, ale nakonec bylo vše jinak
Jestliže nejste fanoušky hollywoodských filmů, nezoufejte. Tento snímek totiž jistě budete znát i vy. Podle hodnocení na portálu Česko-Slovenské filmové databáze se jedná o sedmý nejlepší a desátý nejoblíbenější film vůbec. Zároveň si vysloužil divácké hodnocení celkem 92 % a celkem tři Oscary. V jeho čele stojí oblíbený a legendární herec Marlon Brando, který za svou hlavní roli získal Oscara. To, co ho při natáčení potkalo, ale opravdu nikdo nečekal.

Sedí s ledovým klidem, jako by o nic nešlo
Úvodní scéna tohoto filmu měla být vážná a drsná, přesně jako je hlavní hrdina. Tedy, alespoň tak to bylo naplánované. Vše šlo podle plánu až do chvíle, kdy natáčení narušil jeden malý vetřelec. Ten nejen, že změnil průběh natáčení, ale také celou úvodní scénu.
Některé zdroje uvádějí, že se jedná o jeden z nejtišších, ale zároveň nejhrozivějších začátků filmu vůbec. Postava jménem Vito Corleone, velký mafiánský boss, sedí ve své kanceláři v den svatby své dcery. Je obklopen temnými stíny, svou rodinou a přitom v klidu sedí a hladí kočku, která mu sedí na klíně, zatímco diskutuje o odstranění někoho ze světa.
Nic takového jsme do té doby neviděli
Na první pohled se nemusí zdát, že by se jednalo o něco zvláštního, ale řekněme si upřímně, už jste někdy viděli mafiánského bosse hladit kočku? My tedy také ne. A přesně to je ten zajímavý kontrast, který kočka do úvodní scény filmu Kmotr přinesla. V tomto momentě však přichází otázka, kde se tam ta kočka vůbec vzala? Rozhodně to totiž nebyla placená herečka.
Jak jsme již zmínili, kočka součástí scény vůbec neměla být, ale režisér filmu Francis Ford Coppola se zkrátka rozhodl původní plány změnit. Kočičku našel ráno před natáčením úvodní scény, jak se potuluje na pozemku studií Paramount. Podle dostupných informací nebyla nijak zvlášť zbarvená, ani se nejednalo o žádné zvláštní plemeno. Není tak jasné, co přesně režiséra na kočce zaujalo.
Rozhodl se kočku zvednout a položit do klína Marlonu Brandovi jen chvíli předtím, než natáčení začalo. Zajímavé přitom je, že mu k tomu nic neřekl. Coppola ale moc dobře věděl, co dělá. Kočka v záběru mohla celou scénu pokazit, ale ve skutečnosti se jí podařil přesný opak.
Brando byl milovníkem zvířat, a tak si kočičku hned oblíbil. Během scény ji jemně hladil, aby si udržel drsnou roli a nijak ji nenarušil. Vše dělal tak nenuceně, že to vypadalo, jako by to skutečně bylo ve scénáři.

Režisér snímku moc dobře věděl, co dělá
Coppola tímto krokem došel k zachycení velkého kontrastu. Kočka dávala pocit tepla, zatímco role Vita byla chladná. Zároveň tím zjemňovala velkého drsňáka a bosse, i když jeho slova byla ostrá a bodala jako nůž.
Úvodní scéna Kmotra zaujala všechny, především pak diváky. „Ti považovali za doslova fascinující nápad ukázat prostřednictvím kočky, že pod uhlazenou fasádou Vita Corleoneho se skrývají pořádně ostré, smrtící drápy,” doplňují krajskelisty.cz. Toulavé kočce se tak povedlo ukrást úvodní scénu. Sama ani nevěděla, že se stala hvězdou hollywoodského trháku.
Zdroje: krajskelisty.cz, zpravy.tiscali.cz, csfd.cz
