Nova s Primou tentokrát odešly s prázdnou. Listopad v Česku ovládla televize, kterou by tipoval málokdo
Televizních stanic je v Česku celá řada. Každý z nás asi dokáže alespoň pět vyjmenovat jen tak z hlavy. Máme také povědomí o tom, které jsou nejpopulárnější a vedou mezi českými diváky. Co kdybych vám ale řekla, že to může být úplně jinak? Možná vás překvapí, která stanice byla nejsledovanější v minulém měsíci, rozhodně byste to nečekali.
Sledování televize je aktivita, která nadále převažuje ve všech věkových skupinách. U některých je populárnější, u jiných méně, ale stále patří k životu všech věkových skupin. V listopadu se podíl hlavních televizních skupin v celodenní sledovanosti lišil právě v závislosti na konkrétní divácké cílové skupině.
Mezi cílovou skupinou 15+ si největší podíl udržela Česká televize, která se může chlubit výsledkem 28,5 %. To znamená nárůst o 0,2 % oproti stejnému měsíci v minulém roce. Druhé místo obsadila televize Nova, která si vysloužila 26,7 %, a hned za ní těsně následovala televize Prima s 27,3 %. Tyto informace pocházejí z oficiálních dat ATO-Nielsen.
Úspěch České televize ve sledovanosti není novinkou. Už v roce 2024 stanice zdominovala televizní obrazovky v České republice. V tom jí ve velké míře pomohlo vysílání mistrovství světa v ledním hokeji, které se konalo právě v Česku.

Růst sledovanosti i u jiných stanic
Všechny cílové skupiny ale neovládla ČT. Úspěch měla i televize Nova. Ta byla nejvíce sledovanou stanicí ve věkové cílové skupině 15–54, kde získala podíl 34,7 % sledovanosti. To poukazuje na meziroční nárůst o 0,6 %.
TV Nova si vedla dobře i v roce 2024, kdy zaznamenala úspěšný rok ve sledovanosti. „Jsou to totiž právě diváci, kteří stojí v centru naší pozornosti. Je nám ctí být pro ně už třicátým rokem stabilním prostorem a parťákem v běžném životě,“ vyjádřil se tehdy k úspěchu generální ředitel Daniel Grunt.
Nárůst sledovanosti zaznamenaly i další televizní stanice. Televize Seznam překročila hranici 2 % ve skupině 15+ a stejný růst si připsala i ve skupině 15–54. Lepší výsledky než loni si připsala také skupina Óčko.
Hlavní vysílací čas
TV Nova si vedla dobře i v hlavním vysílacím čase. I když zaznamenala mírný propad, stále si dokázala udržet svoji vedoucí pozici v prime time, čímž potvrdila svoji stabilní úspěšnost mezi českými diváky.
Oproti loňskému roku se v tomto směru nepodařilo polepšit České televizi. Ta nedosáhla tak vysokých výsledků jako minulý rok v prime time. Naopak skupina Prima přinesla pozitivní pokrok. V hlavním vysílacím čase se její pozice posílila a díky tomu si upevnila svou pozici na trhu.

Změna v příštích letech?
Pro nadcházející roky to vypadá, že dojde ke změně metodologie měření televizní sledovanosti. Ta by mohla výrazně ovlivnit výsledky sledovanosti, a to již od začátku roku 2026. Budou v ní zahrnuta i data o sledování televize mimo domov, tedy například na pracovišti nebo ve veřejných prostorech.
První data, která byla zveřejněna na základě zkoušek, ukázala, že díky doplnění nových dat o sledovanosti mimo domácnost se může rating zvýšit. Nárůst byl zaznamenán až o 6 až 10 %.
Zdroje: mediaguru.cz, gnews.cz, pressweb.nova.cz, mediar.cz
