Po 40 letech se vrací legenda: Kultovní dvojka detektivů bude mít novou filmovou podobu. Premiéra už je za rohem
V posledních letech se filmografie stále častěji vrací k minulosti. A není to pouze z důvodů nostalgických. Jde o touhu znovu natočit a prožít dobu, kdy styl, hudba i vizuální stránka tvořily nezaměnitelnou identitu. Vzpomeňme třeba na osmdesátá léta s jejich neonovým leskem, ikonickými soundtracky a hrdiny v bílém saku. Toto období patří k těm, které současní režiséři a producenti reinterpretují nejraději.
Jak Hollywood, tak i streamovací platformy sahají po titulech, které kdysi definovaly žánry a snaží se je přepracovat tak, aby oslovily nové generace diváků. Vždyť nové oživení kultovních snímků je výzvou, jak zachovat ducha originálního filmu, ale zároveň nabídnout něco nového. Například moderní technologie.
Návraty ke snímkům, které formovaly generace, ale nyní ovlivňují i současnost
Oživení kultovních značek představuje výzvu, jak uchovat ducha originálu a zároveň nabídnout něco navíc. A takovou klasikou, k níž se rozhodli tvůrci navrátit, je seriál Miami Vice. Za takovým projektem ovšem musí stát někdo, kdo rozumí jak technologiím, tak lidským emocím. Někdo, kdo dokáže pracovat s velkoformátovým obrazem, dynamikou pohybu, ikonickými motivy. A zároveň při tom chápe, že nejde jen o moderní vizuál, ale hlavně o příběh.

Když režisér rozumí rytmu doby
Jméno režiséra, který se tohoto nelehkého úkolu ujal, rezonuje v posledních letech napříč různými studii i žánry. K jeho největším úspěchům patří Top Gun: Maverick; Tron: Legacy, Oblivion a F1: The Movie. Je to Joseph Kosinski. Režisér jeho formátu si totiž může dovolit natočit cokoliv a je jisté, že projekt se setká s úspěchem.

Joseph Kosinski si za poslední desetiletí vybudoval pověst vizionáře, jenž dokáže propojit technickou preciznost s emocionální silou příběhu. Po výše uvedených titulech se stal jedním z nejvyhledávanějších režisérů současnosti a k natáčení starých příběhů v novém kabátě je přímo předurčen. A tak se po legendárním Michaelu Mannovi stane Joseph Kosinski dalším režisérem, který se ujme celovečerní verze kultovního kriminálního seriálu z let 1984 až 1989 s názvem Miami Vice. Tehdy v hlavních rolích zářili Don Johnson jako Sonny Crockett a Phillip Michael Thomas jako Rico Tubbs.
Scénář jako návrat k „osmdesátkové“ duši Miami v moderním pojetí
Scénář k novému Miami Vice připravuje Dan Gilroy, autor temného thrilleru Nightcrawler a spoluautor The Bourne Legacy. Jeho styl slibuje hlubší psychologii postav, napětí a posun původní série do současného kontextu. Zatímco tehdejší seriál stavěl na stylu, hudbě, atmosféře a charismatu hlavních představitelů, Gilroyův přístup má ambici přinést i silnější dramatickou linku. Detaily děje zatím studio Universal Pictures tají, ale je už známo, že se opět zaměří na dvojici detektivů v utajení, kteří se pohybují na hraně zákona v prostředí jižní Floridy.
Joe Kosinski se nechal slyšet, že po letadlech a závodních vozech logicky přichází na řadu lodě; a právě ty jsou neoddělitelnou součástí Miami Vice. Natáčení by mělo začít v roce 2026, přičemž se očekává využití těch nejmodernějších technologií, včetně velkoformátových IMAX kamer a pokročilých vizuálních efektů. Nový film se má inspirovat zejména pilotní epizodou a první sérií ikonického seriálu. Kosinski zároveň zdůrazňuje: „Chci zachovat ducha originálu: neonové barvy, noční Miami, stylizované záběry i hudbu, která rezonuje s emocemi postav.“
Nová verze s atmosférou originálu přijde do kin v létě 2027
Studio Universal Pictures oznámilo, že premiéra Miami Vice je naplánována na 6. srpna 2027. Film má ambici stát se jednou z největších letních událostí roku. V době, kdy se osmdesátky vracejí do módy, hudby i designu, může právě Miami Vice nabídnout víc než pouhou nostalgii. Může být dialogem mezi minulostí a současností, mezi stylem a obsahem, mezi tím, co jsme kdysi obdivovali, a tím, co dnes znovu hledáme.
Nové tváře ve starém příběhu: Powell a Jordan
Obsazení je zatím ve fázi příprav, ale o hlavních představitelích se podle serveru Nexus Point News jedná s Glenem Powellem a Michaelem B. Jordanem.
