Ředitel ČT čelí největší ráně za poslední roky. Konkurence má trumf, který může převrátit televizní scénu vzhůru nohama
Zdá se, že v českých televizích právě vrcholí skutečně ostrý podzimní souboj. Generální ředitel České televize Hynek Chudárek před časem představil ambiciózní podzimní program pod heslem „Všechny barvy podzimu.“
Ten zahrnuje jak aktuálně nejsledovanější seriál Oktopus II, tak i novou sérii Ratolesti. A připraveno je velkolepé turné StarDance, z něhož to nejlepší uvidíme na Silvestra. ČT se tímto tahem snaží upevnit svou pozici veřejnoprávního lídra. Ovšem i konkurenční televize přicházejí s nabídkou, které se nedá odolat. A to může pořádně zamíchat se sledovaností.
Podle zákulisních informací se totiž některá z komerčních televizí chystá uvést staronový formát, který může přitáhnout k obrazovkám celou diváckou obec. A přebrat diváky i nejsledovanějším pořadům ČT. Zatím se nic moc neví, ale proslýchá se, že by mohlo jít o licencovaný mezinárodní hit, reality show Masked Singer. První řadu této show připravila TV Prima společně s TV JOJ a vysílána byla na obou televizních stanicích v roce 2020.
Podzimní programová nabídka českých televizí
Česká televize, Prima a Nova vstupují do sezóny s rozdílnými strategiemi i ambicemi. Zatímco ČT sází na důvěru, vyváženost a veřejnou službu, komerční stanice přinášejí formáty, které mají především pobavit, ohromit a přitáhnout masové publikum. V tomto kontextu se objevují otázky: Jakou roli má dnes veřejnoprávní televize? Může obstát v konkurenci, která má větší rozpočet a méně regulací?
Česká televize: StarDance, Ratolesti, Oktopus II. Ze zpravodajství je kladen největší důraz hlavně na předvolební servis v pořadech Superdebata, Politické spektrum, Události, komentáře. Proběhnou čtyři duely kandidátů na premiéra, které budou střídavě moderovat Marcela Augustová, Daniel Takáč, Martin Řezníček a Jana Peroutková.

TV Prima: Nové seriály Polabí a Mladá krev mají už nyní skvělou sledovanost; pak je tu pokračování seriálu Kamarádi, druhá série Zrádců a návrat Zdeňka Pohlreicha Ano, šéfe. Na CNN Prima NEWS rovněž proběhnou Superduely, regionální předvolební debaty, oblíbený formát 360° a Co na to vaše peněženka. V druhé půlce podzimu se ještě chystá další série Zákony vlka a pořad Farma Vojty Kotka. TV Prima vsadila na silné seriály a návraty ikonických pořadů; její letošní podzim je z dramaturgického hlediska nejkomplexnější.
TV Nova: nové seriály Bratři a sestry, Milionáři, Štěstíčku naproti; další řada Kriminálky Anděl a Hell’s Kitchen Česko tentokrát s Janem Punčochářem; z dalších pořadů je tu Bachelor, Love Island, Na lovu a nekonečná Ulice. Ze zpravodajství: pořady Napřímo, Za pět minut dvanáct, V 25, Hlas Gen Z, což jsou debaty s mladými politiky. TV Nova cílí především na mladší generaci a digitální publikum; její největší síla tkví v zábavě.

Kdo ovládne večerní vysílací čas?
Česká televize se snaží zachovat si důvěru diváků díky hodnotnému zpravodajství, dokumentům, kulturním pořadům i zábavě. Komerční televize vsadily na nové formáty, zábavu, emoce i zpravodajství. A věří, že jejich obsah přitáhne velké množství diváků a tím vytlačí veřejnoprávní média z hlavního vysílacího času. V kombinaci s rostoucím tlakem na rozpočet ČT, debatami o koncesionářských poplatcích a polarizací veřejnosti mohou být kroky ze strany konkurence silou, která prověří stabilitu vedení i schopnost ČT udržet si důvěru diváků.
Všechny televizní stanice v této podzimní sezoně nasadily zbraně toho nejtěžšího kalibru. Vítěz tohoto obsahového klání a boje o diváka a jeho udržení zatím není jednoznačný. Ale je jasné, že letošní podzim bude pro česká média hodně důležitý. Jednak kvůli volebnímu vysílání, ale i s měnící se podstatou televizních služeb.
Televizní podzim = boj o diváky
Podzimní sezona bývá v televizním světě každoročně hodně důležitým obdobím. Diváci se po letních měsících vracejí k obrazovkám, programové schéma se obnovuje a stanice se předhánějí v tom, kdo nabídne silnější příběh, větší emoce nebo přesvědčivější zpravodajství. V době, kdy se diskutuje o omezení sponzoringu, se ČT snaží ukázat, že její role není jen informovat, ale i kultivovat. Kulturní pořady, dokumenty, divadelní záznamy, to vše tvoří páteř jejího podzimního vysílání. Otázka ale zní: bude to stačit?
Zdroje: MediaGuru, TNNova, IDnes