Čekání je u konce. V roce 2026 dorazí pokračování seriálu, který si všichni zamilovali hned od začátku
Seriály patří v dnešní době k oblíbeným formátům streamingových platforem. Jejich popularita v posledních letech vzrostla a není divu, že se objevují stále další a další. Ani v roce 2026 tomu nebude jinak. Na obrazovky se má totiž vrátit seriál, který si diváci zamilovali. Jeho třetí sérii uvede streamingová služba HBO Max.
Online platformy mají v dnešním světě silnou konkurenci na trhu. Aby si udržely diváckou základnu, musí neustále vymýšlet novinky a přicházet s něčím atraktivním. Zaujmout chtějí zkrátka všechny věkové skupiny. Proto je jejich program velmi pestrý a na své si tam přijde úplně každý.
Boj o diváky
To, že je čím dál náročnější v dnešní rychlé době přitáhnout diváky, není žádnou novinkou. Streamovací platformy musí přicházet s novými strategiemi, jak dominovat mezi ostatními. Základem je přizpůsobit se divákovi. On je totiž jejich hlavním cílem a bez jeho přítomnosti u obrazovek můžou jen stěží dosáhnout svých plánů.
„Ještě před pár lety platilo jednoduché pravidlo: máš obsah, máš předplatitele. Ale dnes to už nestačí. Celosvětově je tady přes 200 platforem a jen v Česku jich máme k dispozici okolo 15, lokální i světové. Tyto platformy zažívají trend ‚streaming fatigue‘, což by se dalo přeložit jako únava ze streamovacích služeb. Tento stav se vyznačuje tím, že lidé jsou zahlcení množstvím platforem, obsahu a předplatných a začínají ztrácet chuť vybírat, platit i sledovat,“ popisuje situaci brand stratég Jakub Kantor.

Za poslední rok došlo ke zdražení některých platforem. Služby tak reagují na situaci, kdy předplatitelé sdílením hesel umožňovali sledovat platformy i jiným osobám, které předplatné neměly. Omezily i počty zařízení u nižších tarifů, které lze sledovat ve stejný čas.
Důležité faktory
Dnešní doba je známá také závislostí na telefonu, a to ovlivňuje sledovanost online služeb. Streamingové platformy počítají s tím, že se divák kromě koukání na film také dívá do svého telefonu. Proto hledají nové způsoby, jak je zaujmout.
„Konkurenční prostředí mezi streamovacími platformami je dnes především válkou o pozornost, čas a loajalitu diváka. Znáte ten pocit, kdy si chcete něco pustit a následně probíhá zapínání různých platforem a následně přichází na řadu hledání toho, co by stálo za zhlédnutí? Přesně tohle lidi unavuje, a proto se přidává do platforem i hodnocení filmů nebo další vychytávky, abyste nemuseli platformu opustit,“ komentuje změny ve fungování platforem Kantor.

Návrat oblíbeného seriálu
Zdroje: csfd.cz, seznamzpravy.cz, gamesradar.com
