Slováci těžko hledají slova: Pokud se tahle monstrozita dostane do Česka, máte se na co těšit, vzkazují nám
Mezi častý koníček Čechů patří sledování televize. Na výběr máme z mnoha televizních stanic. Některé z nich v budoucnu plánují změnu, která se negativně dotkne mnoha televizních diváků. A Slováci už ji pocítili na vlastní kůži.
To, že televize z přehrávání reklam profitují, asi není žádným tajemstvím. Jen finanční ztráty ale nejsou důvodem, proč televize uvažují nad variantou zakázat přeskakování reklam.
Tohle většina Čechů opravdu nechce sledovat
Televizní reklamy financují provoz televizních stanic. Mimoto také zvyšují dosah a účinnost kampaní. To, že televize zakážou přeskakování reklam, ale může mít i na ně samotné negativní vliv. Některé diváky sledování právě jejich stanice může odradit. Většina lidí v dnešní uspěchané době chce mít možnost přeskočit nezajímavé reklamy a bez jakéhokoli rušení pokračovat v dívání se na svůj oblíbený pořad či film.
Zatímco v minulosti bylo přeskakování reklam prakticky nemožné, dnes je běžnou součástí. Vývoj technologií umožňuje přeskočení reklam jak u televizních stanic, tak i při sledování online platforem. Lidé si na sledování pořadů bez reklam zvykli a ze svého standardu nechtějí slevit.
V Čechách s prvním zákazem přišla televize Prima
Již od 1. června 2022 omezila přetáčení reklam ve zpětném zhlédnutí u svých pořadů televizní skupina Prima. Původně se jednalo o blok dlouhý 3 minuty, po roce, tedy v létě roku 2023 byl časový blok, který nelze přeskočit, posunut na dobu 4 minut. Pokud chcete televizi sledovat bez reklam, je tu jedna možnost. Ta diváky měsíčně stojí 69 Kč. Služba iPrima Bez reklam umožňuje neomezené přeskakování reklamních bloků.
Nova své plány představila v únoru
Již v únoru letošního roku se o zákazu přetáčení reklam při zpětném zhlédnutí vyjádřil i generální ředitel televize Nova. Daniel Grunt přiznal, že je tento krok naplánován i u jejich televize. I Nova si uvědomuje, jak velké finance jí kvůli přeskakování reklam utíkají. Aby své příjmy chránila, v budoucnu má k omezení přehrávání reklam dojít i u jejich televizních stanic.

Diváci z rozhodnutí nejsou nadšeni
Televize se při zrušení přehrávání reklam snaží nepřijít o zisk z jejich sledování. Jaký dopad to bude mít na samotné diváky? Pro většinu z nich je sledování reklam ztrátou času, která je jen nudí. Může se také stát, že se divák rozhodne během reklamní pauzy přeskakovat mezi jednotlivými kanály. Zaujmout ho může něco jiného, což povede k přesunutí se na jinou televizní stanici. Celkově je kvůli reklamám zhoršen zážitek ze sledování. Nejen, že se hodinový pořad může protáhnout na dobu až o několik desítek minut. Zároveň je přerušeno plynulé sledování.
U České televize se bát nemusíme
Televizní stanicí, u které se zákazu přeskakování reklam zatím bát nemusíme, je Česká televize. Jako veřejnoprávní médium je financována z koncesionářských poplatků. Nepotřebuje tak finance z reklam jako jiné komerční televize. ČT je navíc svázána zákonem. Ten stanovuje, že nesmí být pořady přerušovány reklamami. Objevit se reklamy mohou u online platformy iVysílání. I zde ale pouze v omezeném množství.

Některé televize chtějí tímto krokem napodobit slovenskou Markízu
Nova je jednou ze stálic televizního vysílání v České republice. Jako taková se snaží neustále zkvalitňovat služby pro své diváky. Aby ale nepřišla o finanční zisky, i ona bude pravděpodobně nucena zamezit možnosti přeskakování reklam. Kdy k tomu dojde se zřejmě dozvíme do pár týdnů. Pravděpodobně tak dopadneme stejně jako diváci slovenské televize Markíza, kteří se k reklamám občas vyjadřují také na zahraničním diskuzním fóru Reddit. Poslední diskuze, která proběhla na téma „reklamy v televizi“, byla plná komentářů Slováků vzkazující Čechům, že se mají na co těšit, pokud reklamní bloky dorazí brzy i do Česka. Tak či tak, buďme vděční za to, že nám české televizní kanály nabízejí neomezenou zábavu 24 hodin denně a zapomeňme na malá negativa.
Zdroje: sledovanitv.cz, lupa.cz, iDnes