Tato dvě jména nosí bohatství. Kdo ho dal svému dítěti, předurčil ho k životu milionáře
Výběr jména pro dítě rozhodně není lehká úloha pro žádného rodiče. V Česku se některá tradiční jména drží na špici už celé generace a jejich nositelé dosáhli neuvěřitelného bohatství. Která konkrétní jména si Češi zamilovali natolik, že je volí už po staletí? A může obyčejné křestní jméno předurčit cestu k finančnímu úspěchu?
České maminky a tatínkové nejsou žádní velcí experimentátoři. Jakub vévodí chlapeckým jménům už roky, zatímco Eliška dominuje mezi holčičími jmény rok co rok. Moderní výstřelky typu Nela nebo Sebastián sice občas proniknou do žebříčků, ale poměrně rychle zase zmizí.

Za stále dokola opakovanou klasikou většinou stojí rodinná tradice. Děda František byl v životě úspěšný, tak proč jeho jménem neobdarovat i vnuka. Někdy hraje roli obdiv k nějaké slavné osobnosti. A občas rodiče tak trochu cítí, že má určité jméno v sobě TO něco, co by mohlo potomkovi v budoucnosti pomoci.
Zajímavé je, že tatínkové předávají svá jména synům mnohem častěji než maminky dcerám.
Jak vypadá typický český milionář?
Česko má kolem třiceti tisíc lidí s majetkem přes 25 milionů. Většinou to jsou muži kolem padesátky, kteří si vydělali buď vlastní firmou, nebo tím, že nějakou velkou společnost řídili. Tihle boháči ve většině případů nevyhráli v loterii. Většina z nich začínala někdy v divokých devadesátkách, kdy se po pádu komunismu otevřely možnosti, o jakých se předtím ani nesnilo.
Kdo měl v té době kuráž, nápad a trochu štěstí, mohl skutečně zbohatnout. A právě muži této generace nosili určitá typická jména.
Sametová revoluce pustila do hry novou generaci podnikatelů
Po revoluci se otevřely všechny různé možnosti. Kdo měl odvahu, mohl konečně podnikat a vydělávat. Generace padesátníků a šedesátníků to chytla za správný konec. Jedni, bohužel, zkrachovali, kdežto druzí se stali milionáři.

Svoboda byla tehdy opravdu bez hranic a chuť riskovat obrovská. A právě tato generace měla svá oblíbená jména. Jména, která se dnes váží k nejbohatším českým jedincům.
Pevné základy úspěchu
Petr je krásně české, tradiční a důvěryhodné jméno. V Česku se takto jmenuje skoro 273 tisíc mužů, takže patří mezi trojku nejoblíbenějších. Pochází z řečtiny a znamená kámen nebo skálu. Možná právě tahle symbolika pevnosti něco napovídá o charakteru jeho nositelů.
Nejznámějším Petrem českého byznysu byl určitě Petr Kellner. Muž, který začal u kupónové privatizace a skončil jako majitel PPF skupiny s majetkem 17,5 miliardy dolarů. Dlouhá léta vévodil žebříčku nejbohatších Čechů, dokud tragicky nezahynul při nehodě vrtulníku na Aljašce. Jeho vdova Renáta ho teď v žebříčku zastupuje.
Ale Kellner rozhodně není osamělý případ. Petr Dědek z Vrchlabí má přes deset miliard a vlastní hokejové Pardubice. Jeho firma D&D Real buduje logistické parky po celé zemi a daří se jí skvěle. A to nejsou zdaleka všichni úspěšní Petrové.
Božské požehnání v praxi
Když Petr překvapil, Jan přímo šokuje. Má ho 293 938 mužů, takže je druhým nejčastějším českým jménem. Pochází z hebrejštiny a znamená „Hospodin je milostivý“. A božské požehnání se tu možná vztahuje i na peníze.
Janů je mezi českými podnikateli neuvěřitelné množství, od IT firem přes stavebnictví až po energetiku. Muži s tímto jménem vévodí nejrůznějším odvětvím. Proč právě jméno Jan? Inu, má několik výhod najednou. Je tradiční, zní vážně a vzbuzuje respekt.
V českém prostředí obě jména automaticky vzbuzují větší důvěru než nějaké exotické novinky. To se může hodit při získávání investorů, klientů nebo nových obchodních partnerů.