Konečně se to stalo: Televize ustoupila divákům a vrací populární seriál s 91% hodnocením
Když se na obrazovkách objeví nový seriál a dokáže si získat pozornost diváků, zpravidla se okamžitě ozývá volání po jeho pokračování. Publikum, které si oblíbilo postavy, prostředí i atmosféru příběhu, touží vědět, co bude dál. Tento, řekněme hlad po druhé řadě, je přirozený. Úspěch vždycky vytváří další očekávání. Nejen ve filmografii, ale v životě obecně. U seriálu diváci čekají, že se příběh rozvine a nabídne nové zápletky.
Jenomže cesta k pokračování často bývá dost klikatá. Někdy tvůrci už s druhou řadou počítají, takže se k divákům dostane relativně brzy. Třeba už za pár měsíců. V jiných případech se rozhodnutí rodí až na základě diváckého zájmu a pozitivních ohlasů. Například.
Pokračování seriálu není vždycky možné
Hlavní roli při natáčení další série hrají peníze. Když ty nejsou, nemůže nic pokračovat. Výroba seriálu je v dnešní době velice nákladná záležitost a bez dostatečných prostředků se zkrátka neuskuteční. Producenti musí zvážit, jestli se jim investice do druhé řady vyplatí a jestli by měl další projekt vůbec potenciál si diváky udržet.
Peníze jsou jedna věc, druhou je dobrá předloha a scénář. Ty musí někdo napsat, a to nejde na počkání. Tvůrčí činnost nefunguje na příkaz. Mnohdy je totiž snazší vymyslet úplně jiný příběh čili námět na jiný seriál než seriózně navázat na původní děj. A ještě k tomu přinést něco nového: nové postavy, ty původní rozvinout, vymyslet čerstvé konflikty, a hlavně udržet napětí. Druhá řada nesmí být jen jakýmsi zopakováním řady první. To ovšem vyžaduje inspiraci, čas a pak pečlivou dramaturgii. Klidně se může stát, že si diváci na pokračování oblíbeného seriálu počkají i několik let.
Podpora producentů a rozhodnutí platforem
Kromě finančního zajištění a dobrého scénáře, stojí za pokračováním seriálu podpora producentů a zájem televizní stanice nebo streamovací platformy. Ty musí být přesvědčeny, že druhá série dokáže oslovit publikum stejně jako poprvé. A protože filmové natáčení není jen otázkou kultury, ale především ekonomickou záležitostí, je pro každého z účastníků nezbytná jistota návratnosti. Úspěch první série tedy vůbec není zárukou pokračování. Je to spíš taková startovací čára, od níž se může začít odvíjet další tvůrčí práce, vyjednávání a rozhodování.

K čemu jsem tímto obecným úvodem vlastně směřovala?
No přece k druhé řadě oblíbeného seriálu. Jmenuje se A Man on the Inside, český název zní Stařík v utajení. První řadu tohoto komediálně laděného detektivního seriálu jste viděli na Netflixu. A líbil se. V těchto dnech už je k dispozici druhá řada. A na Tomatometru má hodnocení 91 %!
A pár slov o seriálu samotném…
První série Staříka v utajení se k divákům dostala v loňském roce. Takže pokračování přišlo tentokrát relativně brzy. První řada měla osm epizod, druhá je na tom stejně. Ted Danson, což je herec, který se ujal hlavní role, si za ni vysloužil nominaci na Zlatý Globus 2025 v kategorii Nejlepší herec v televizním seriálu (muzikál nebo komedie). Prozatím nominaci neproměnil, ale třeba se tak stane po druhé řadě.

Charles Nieuwendyk je vdovec a profesor vysoké školy v důchodu. A jeho život je velmi monotónní. Novou energii však pocítil, když si ho v první řadě najala soukromá detektivka Julie, aby pro ni Charles pracoval jako asistent. V utajení musel nastoupit do domova seniorů v San Franciscu a prováděl pátrání po ztraceném náhrdelníku. Tentokrát bude opět pracovat pro Juliinu detektivní kancelář a povede pátrání po zmizelém notebooku na Wheeler College. A co všechno přitom odhalí? Odpověď na vás čeká na Netflixu…
Zdroje: WhatsOnNetflix, Netflixer, RottenTomatoes
