Ve čtvrtek sedělo u obrazovek ve stejnou chvíli 635 tisíc lidí. Vypnout televizi by bylo jako spáchat zločin proti zábavě
Kdy naposledy jste celý večer vydrželi u televize? Ne u Netflixu, ne na YouTube, ale u klasické televize s reklamami a pevným vysílacím časem. Přes 600 tisíc Čechů to ve čtvrtek udělalo kvůli jednomu projektu.
Televize ze čtvrtka 16. října 2025 prozrazují zajímavou věc, večer zasedlo k televizi více než 635 tisíc českých diváků, kteří sledovali tentýž pořad. Zatímco Netflix a HBO nabízejí nové série každý týden, české publikum si stále rádo pustí příběhy z domova, pokud tedy stojí za to.

Český příběh, který to vzal za správný konec
Televize už není jen o tom pustit pořad a doufat, že někdo zůstane sedět. Dnes večer programoví ředitelé zápasí o každé oko, každé usednutí diváka na gauč. Konkurence je všude, od obrazovky mobilu po streamovací platformy. Když se ale pořad opravdu chytí, je to jako trefa do černého, všechen čas a úsilí stojí za to.
Je patrné, že úspěšný televizní projekt dnes potřebuje víc než jen přední herce a dostatečný rozpočet. Musí nabídnout emoce, vztahy, napětí, zkrátka něco, co diváka přiměje odložit telefon a soustředit se. A nejlépe to funguje, když jsou postavy takové, že se v jejich chování poznáváme i my sami.
Seriál, o kterém mluví nejen babičky
Polabí běží od konce srpna na Primě a postupně si získává silnou diváckou základnu. Úvodní scény přinášejí vraždu mladé dívky a chlapce, kterého najdou s nožem v ruce. Ale tohle není hlavní téma. Tvůrci vzali zločin jako impuls, který rozviřil poklidné vody malého města, kde se všichni znají od dětství a kde se zkrátka před svou minulostí nemůžete schovat, ať chcete sebevíc.
Čtyřicet hodinových epizod vypráví osudy tří provázaných rodin. Najdeme tu policisty, faráře, automechaniky, hospodské, ale i influencerky, tedy takový průřez normální společností. A každý z nich má své problémy, své rány z minulosti a touhy do budoucna.

Hvězdy oceňovaného projektu
Za kamerou stanuli režiséři Biser A. Arichtev, Tomáš Bařina a Petr Nikolaev, kteří natáčeli podle scénáře Jana Coufala. V hlavní roli šéfa místní policie uvidíme Miroslava Etzlera jako Václava Berana, muže poletujícího mezi prací a rodinou. Jeho manželku Olgu hraje Vilma Cibulková, která kdysi bývala jeho opravdovou manželkou.
Johana Matoušková představuje vyšetřovatelku Lucii, která se vrací z Prahy do rodného města kvůli nemocnému otci. S ní míří zpět i manžel Petr, tedy Saša Rašilov, a jejich dvě děti. Pavel Řezníček ztvárnil otce zavražděné dívky a Jiří Vyorálek je místní policista.
Čtyřicet dílů přináší čtyřicet týdnů čekání
Celý projekt počítá s čtyřiceti hodinovými epizodami. Na streamovací platformu Prima+ dorazil už 25. července, do klasické televize se pak dostal o měsíc později, 26. srpna. Od té chvíle běží pravidelně každý čtvrtek a stal se pevnou součástí týdne pro mnoho z nás. Pro někoho může být čtyřicet dílů příliš. Někdo možná odpadl po desátém dílu. Jiní naopak oceňují, že se nic nevynechává a příběhy mají prostor dozrát.
Největší zvláštnost Polabí tkví v tom, že přestože začíná brutální vraždou a většina postav pracuje u policie, nejde o detektivku. Vyšetřování běží někde v pozadí, zatímco na popředí se odehrávají rodinná dramata, partnerské krize a spousta dalších každodenních problémů.
Farář Tomáš věří obviněnému a poskytne mu útočiště, což namíchne zbytek obce. Mechanik Miloš žije v karavanu a nostalgicky vzpomíná na časy, kdy závodil. Lucie se potýká s péčí o nemocného otce a neshodami s bráchou. Tohle jsou příběhy, na kterých Polabí staví, nikoliv na pátrání po vrahovi.
Se sledovaností, jakou Polabí aktuálně má, lze očekávat, že televize Prima bude spokojená. Udržet si šest set tisíc diváků týden co týden není žádná legrace. Hlavní otázka tak zní, jestli tvůrci udrží tempo a kvalitu až do finále.
Zdroje: csfd.cz, seznamzpravy.cz, cs.wikipedia.org